بازرسی ادواری جایگاه های سوخت گیری گاز طبیعی فشرده (CNG)

ايستگاه CNG، گاز مورد نياز خود را از شبکه گاز شهري دريافت مي کند. نخست گاز وارد اتاقک(metering) و ميزان گاز ورودي اندازه گيري و فيلتر مي شود، سپس گاز فيلتر شده وارد دستگاه هايي به نام خشک کن(Dryer) مي شود. . کار دستگاه خشک اين است که رطوبت موجود در شبکه گاز شهري را جذب کند و گاز خشک شده اي را به درون کمپرسور مي فرستد. دليل اين امر اين است که آب بزرگ ترين دشمن تجهيزات CNG است. . خشک کن هاي مورد استفاده در جايگاه هاي CNG معمولاً از نوع جذبي هستند و درون برج هاي دو قلوي آنها معمولاً مواد جذب کننده رطوبت مانند گليکول يا سيليکازل قرار داده مي شود که با يک سيستم کنترلي به طور متناوب، عمل جذب رطوبت گاز ورودي را انجام مي دهند. پس از اين مرحله، کمپرسور گاز خشک را مي مکد و در ۳ تا ۴ مرحله گاز را از فشار حدود ۲۵۰-۲۲۰(psi) به ۳۰۰۰ تا ۳۶۰۰(psi) مي رساند.

Q

 

بازرسی فنی کلیه تجهیزات جایگاه های CNG شامل بازرسی
۱-سیستم میترینگ
۲-لوله های LP تا درایر
۳-درایر
۴- کمپرسور (سیستم فشرده‌سازی)
۵-دیسپنسر (توزیع کننده)
۶-تابلوهای برق و کابل ها
۷- حریم های ایمنی و نواحی تردد
۸-مستند سازی
۹-و مخازن ذخیره و شیر مخازن گاز طبیعی فشرده
مطابق با استاندارد های ملی ۷۸۲۹، ۱۲۰۵۴ و دستورالعمل و روش اجرایی سازمان ملی استاندارد و ارائه گزارشات به مراجع ذیربط می‌باشد.
ZZZAAA

دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما محفوظ خواهد ماند. موارد ضروری مشحص شده ند *

شما مجاز هستید تا از تگ های HTML زیر استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

پاک کردن ارسال